Автор підручника: Віра Науменко
Мета:
- вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів;
- вчити учнів аналізувати прочитане, робити висновки;
- збагачувати словниковий запас, розвивати образне мислення;
- виховувати бережливе ставлення до природи.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: індивідуальні конверти із зображенням синички, листи для роботи в парах, презентація
Хід уроку
І. Організаційний момент
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно піднімати,
Чітко влад відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати,
Тож гаразд часу не гаймо
Наш урок розпочинаймо.
ІІ. Мовленнєва розминка
(вчитель читає віршик, а потім на екрані з’ являється запис. Слайд 1)
Ціні-ціні-зіні-зі!
Не боюся я зими.
Цісе-цісе-цісі-ца!
Не лякай мене зима.
Сі-сі-чир, фіа-сай!
Я не кину рідний край.
- Прочитайте цей віршик оченятами.
- А тепер прочитайте пошепки.
- Чиї голоси ви чуєте промовляючи цей віршик?
- А яких саме птахів? ( Діти дають повну відповідь на питання)
Ось ви і здогадалися саме яка тема сьогоднішнього уроку – поговоримо про пташок. (Слайд 2)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Цілі та мета.
Питання:
- До речі, діти, яка зараз пора року ?
- А яка наближається пора ?
- Що ви очікуєте від зими ?
Доповідь вчителя.
Я також очікую прихід зими, бо полюбляю зимові свята, приємно милуватися візерунками на вікнах.
- А пташки так само з нетерпінням чекають зими ?
Доповідь вчителя.
- В цей нелегкий час для наших пернатих друзів зима – найсуворіше випробування. Сьогодні ми будемо вчитися бути небайдужими, допомагати братам нашим меншим. На уроці будемо знайомиться з віршем Анатолія Качана “ Крихти хліба “.
( На екрані з’ являється портрет автора. Слайд 3)
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
- Сіли рівненько. Зараз ви прослухаєте вірш і я хочу, щоб ви відповіли на питання:
- Про яких пташок поет згадує у вірші ?
(вчитель виразно читає вірш та слухає відповіді дітей)
- Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити,
Руки вгору, руки вниз.
Руки в боки, руки так.
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз,
За роботу, все гаразд!
- Словникова робота (на дошці запис)
а) Лісосмуга – смуга лісових насаджень.
Ожеледь – тонкий шар льоду на землі, деревах.
б) жить свищуть
мерзлу пригощав
завірюха дрібниця
перебрались відчувати
- Вчитель читає, а діти повторюють.
- Читають мовчки.
- Читають дівчатка
- Читають хлопчики.
- Читають обличчям друг другу.
- Доберіть синоніми до слова завірюха. ( Завірюха, хурделиця, хуртовина, заметіль).
- Ознайомлення з віршем дітей.
- Відкрили сторінку підручника 82.
- Прочитайте, будь ласка, мовчки.
- Дайте відповіді на питання.
- Куди перебралися синиці ?
- А навіщо ?
- Як пташки просять про допомогу ?
- Які почуття передає поет?
- Як ви розумієте слово “ крихта” ?
- Вибіркове читання.
- Прочитайте рядки, що найточніше передають бідування пташок.
- Прочитайте останні строфи вірша і скажіть яку важливу думку висловлює автор.
Висновок: Цей вірш пробуджує в нас почуття небайдужості, чуйності, доброти.
Виразне читання вірша дітьми на оцінку. ( 1 стовпчик читає учень 1 ряду, 2 – учень другого ряду, 3- учень третього ряду)
- Робота з індивідуальними конвертами.
У вас на партах конверти. Треба заглянуть в них. (вчитель бере в руки фото синички додаток А.)
- Погляньте на мою долоню.
- Що це за пташка ?
- Посадіть на свою долонь синичку. Подивіться яка вона маленька.
- А до речі – синичка з’їдає за день більше їжі, ніж важить сама
(Слайд 4)
- Нехай ця пташка залишиться вам на спогад і буде нагадувати про допомогу птахам.
7. Опрацювання загадки Леоніда Глібова “ Хто вона ?”
(Слово вчителя)
- Розкажу вам акровірш :
Що воно таке за штука ?
Перші літери рядків
Зверху вниз я разом звів.
Ось і вийшло слово,
Акровірш готовий.
А ви , друзі, не зівайте,
Акровірші відгадайте.
( На дошці записано, що таке акровірш додаток Б.)
Акровірш – віршована загадка, відгадка якої складається з початкових літер усіх рядків.
- Прочитайте акровірш Леоніда Глібова і дайте відповідь на запитання, поставлене в його назві. ( сторінка 82 )
- ( діти самостійно читають загадку)
- Так про яку пташку йдеться мова? (фото ластівки на дошці додаток В.)
- Як ви міркуєте, чому ці два вірші об’єднали в одну тему?
- Чого більше бояться пташки холоду чи голоду?
Робота в парах.
Я коли йшла на урок, мені передали телеграму. Але я не можу зрозуміти її зміст.
Ви попрацюєте в парах. Хочу вам нагадати правило роботи в парах. (Вчитель нагадує правило).
- Діти, давайте розшифруємо записи на цій телеграмі (додаток Г.). Спочатку потрібно скласти слова, що записані на жолудях, далі розшифруйте записи на хмаринках, і, насамкінець, спробуйте прочитати записане слово на ялинках. ( на слайді 5 записане речення “Зробіть нам годівниці» )
- Цікаво, хто б це міг залишити нам таке повідомлення ?
(вчитель включає відеозапис «Синичка»)
- Дивлячись на цей відеоролик, спали на думку гарні рядки
Приучите птиц в мороз
К своему окну,
Чтоб без песен не пришлось
Вам встречать весну.
V. Підсумок уроку.
- Діти, так чого ж більше бояться птахи?
- А що ви будете робити, щоб допомогти пташкам ?
VI. Домашнє завдання
- Виразне читання с.82
- Скласти розповідь “ Допомога птахам взимку.
Додатки до уроку:

Немає коментарів :
Дописати коментар